Kom, vi vänder upp och ner på våra sinnen och klättrar upp i alla träd



Jag började min lördagsmorgon med kaffe, fil och ägg. Frukost, helt enkelt. Bra start på dagen. Slog på TV:n, där visades SVT:s Musikhjälpen. Timbuktu hade besök i studion, av den (uppenbarligen) fantastiska Ulrik Munther. Jag har hört honom på radion någon gång, sett honom på någon allsång. Han är duktig, men ung, och ingen jag lyssnar på när jag väljer musik själv. Han är en såndär flickidol, ni vet, för unga flickor, småtjejer. Och jag är ingen småtjej. Men så började han spela på sin gitarr, och så började han sjunga. Så satt han där, en liten blond 17-årig i sin rutiga skjorta och gubbkeps och sjöng fina ord för mig (och för alla andra som lyssnade). 17 år!!! Vilken klok liten kille. Lyssna och läs.

I've been stuck right here for quite while
why can't I ever go the extra mile?
When it's raining I just can't go out
but I don't know why


We never stop to just enjoy right now
Watch the raindrops in the summer shower
We are all too busy with our lives
and I don't know why


Won't you opend up your mind
maybe put it upside down
And then watch it from behind
Cause when you think outside the box
you're unlocking every lock
And you'll never be outfoxed
by that box

I know times is way too valuable
to waste it all on self control
So my advice to you is letting go
And you will be surprised

Cause if we all break free from our routines
We'd be climbing up in every tree
just to get a better view of things
and you will be surprised

So won't you opend up your mind
maybe put it upside down
And then watch it from behind
Cause when you think outside the box
you're unlocking every lock
and you'll never be outfoxed
by that box

I'm gonna throw my empty box away
pretend there's no tomorrow everyday
I'm gonna throw my emty box away

You got to throw your empty box away
pretend there's no tomorrow everyday
You got to throw your empty box away


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-12-17 @ 14:50:34
Postat av: Tröj

Klok. O man e väl smartare än en 17 åring. Hoppas

Fast klättra i träd e ju lättare när man e ung.

2011-12-17 @ 23:52:16
Postat av: Tröj

Iaf smartare än när man själv var 17. Klokare med åren liksom. Sen finns de ju dem som Ulrik o Elin, som inte behöver så många år på sig.

2011-12-18 @ 02:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0