allt det där om att va på väg nånstans

Jag hittade ett gammalt kemiprov från sjuan och ett gammalt schema och tänkte att jag ville vara 13 år igen. Gå i sjunde klass, lära mig om hur flygplan kan flyga, bättra på eyelinern så fort man fick chansen mellan lektionerna och sluta 13.40 på fredagar. Jag tänkte, "jag vill vara 13 igen, allt var så enkelt då". Men, det funkar ju inte så. Det var kanske enkelt, egentligen. Men jag tyckte ju inte det då. Det kändes inte enkelt. Och det är alltid det som räknas, hur det känns. Det skulle varit enklare att vara 13 om man fått vara 20 först. Och kanske enklare att vara 20 om man fått vara 27 innan. Men det funkar ju inte så. Om jag kunde vara 13 igen skulle jag göra massa saker annorlunda. Så vill jag inte tänka när jag är 27. Jag är 20 nu sen aldrig mer. Jag vill bara vara glad. Ska bara vara glad. Ofta, mycket. Jag gillar att va glad. Puss.


Liten tjej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0