Ingen fara, jag ska förklara

Man måste hela tiden bry sig lagom mycket. Om människor och saker. Lagom. Så att man orkar. När man bryr sig för mycket så kan man glömma bort vad som egentligen var det viktiga. Den där grejen man sitter och bryr sig jävligt mycket om kan liksom råkat bli helt fel grej. Fel fokus. Man får inte heller bry sig för lite för då kan det gå åt helvete. Liksom bara bli pannkaka av det hela. Men man får absolut inte bry sig för mycket för då kan det bli för jobbigt och omständigt. Men inte heller för lite, som sagt. Och människor måste man också bry sig om. Men lagom mycket. Eller kanske, lagom många. Eller ja, man ska väl egentligen bry sig om alla. Mer eller mindre. Men man kan inte räcka till för alla. Och så får man inte glömma sig själv, henne måste man också bry sig om. Lagom mycket. Vilket med andra ord är, ganska jävla mycket. Men, man får inte ta sig själv på för stort allvar, det funkar inte. Det blir inte bra, inte kul. Och så får man absolut inte skämta bort sig själv. Förminska sig själv till ett litet trevande stand-up-skämt. Nej man måste våga ta sig själv på allvar, fast bara lagom allvarligt förstås. Ah, ni fattar. Tror det var allt. Lätt som en plätt. Varsågod för att jag redde ut det hela åt er. Nu är det bara att get out there och leva livet. Have fun! (lagom kul)

Kommentarer
Postat av: Tröj

Tur för mig att jag har dig.

/Lagombravän

2013-01-09 @ 11:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0