Vad passar jag som?

Gjorde ett test. "Vad passar jag som?" hette testet. Intressant test. Man vill ju veta det. Eller, jag vet ju redan. Bäst passar jag som höger ytterback på en fotbollsplan iklädd en gul tröja med två ettor på ryggen. Men det är ingen som betalar mig pengar för den rollen så jag måste hitta ett till ställe att passa på. Ett ställe som ger mig pengar till mat och kläder och fotbollsskor och sånt ni vet. Och så småning om pengar till mat och kläder och fotbollsskor (eller vad de nu vill ha för slags skor) till mina framtida barn. Men det är inte så lätt. Inte alls. Till och med svårare än att hitta jeans som passar. Och det är svårt. Men jeans kan man åtminstone prova. Prova många modeller och länge. Kolla alla vinklar. Känna efter. Prova igen. Till och med köpa, ångra sig, och byta. Vet inte hur det funkar med bytes-och ångerrätt i yrkesval. Och garantier. Vill ha kvitto med garanti. Kan man få det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0