Djupdykning i arkivet

Det blir alltid en lite annan stämning när nästan alla sover men man själv är vaken. Som om det man gör inte räknas riktigt i tystnaden och mörkret. Sinnet öppnas en aning. Och hjärtat. Typ. Nu blir det öppenhjärtigt här. Sitter och skummar igenom gammalt som jag skrivit. Fastnade bland texter från våren 2009..

.

Jag mår nog som bäst när jag sover. Det bästa jag vet är när tankarna vilar.
2009-05-04 @ 17:42:54 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks (0)

Just nu

Jag sitter här och lyssnar på fin musik med rosa lakan i mitt knä och orkar inte bädda min säng.
Blundar för morgondagen och hoppas att jag överlever den och alla andra dagar utan att dö.
2009-05-05 @ 01:20:42 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks (0) 

Kom och sätt dig, och var 11 igen

Livet består av tomhet
Och i slutändan är man ensam
Två saker som man aldrig kommer ifrån när man blivit stor nog att förstå dem

2009-05-09 @ 23:20:35 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks (0) 

har bara ett

Jag hade aldrig det där, och kommer aldrig ha.
Nej, jag hade aldrig det där och kommer aldrig ha.

Jag vill fokusera framåt. Men jag ser ingenting, jag ser ingenting där.
Jag vill ha en garanti! Jag vill veta att det kommer bli bra. Jag vill veta att någon kommer göra mig glad. Jag vill veta att jag kommer älska att leva.
2009-05-10 @ 00:24:56 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Ovanstående är från en vecka i Maj. Mycket går i samma stil hela våren. Våren 2009. Den där våren innan studenten, våren som bara är ett enda långt firande. Eller ska vara. Hur som helst, det blir en lite annan ton där någonstans efter studenten. Och så kommer sommaren. Och hösten. Och det låter väldigt annorlunda. Nu är det höst ett år senare och det låter annorlunda en gång till. Jag önskar att det är som att lära sig cykla, har man en gång lärt sig det så glömmer man det aldrig. Men jag anar att det inte är riktigt så. Man får lära sig att leva om och om igen.

Om det är någon av er som tagit sig igenom texten ända hit så vill jag passa på att be om ursäkt för ett förvirrat inlägg. Det jag tror att jag egentligen bara vill komma fram till och konstatera med det här inlägget är nog att jag är väldigt mycket gladare än vad jag var. Och jag vill fortsätta vara det.






Kommentarer
Postat av: A

Jag vill veta att det kommer bli bra. <3

2010-11-22 @ 23:32:36
Postat av: Lollo

Tänk om du kunde få ett brev, ett brev till Anna 20 från Anna 30. Jag tror du skulle gilla brevet. <3

2010-11-23 @ 20:15:19
URL: http://halvlogisk.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hoppas att du har rätt.

2010-11-24 @ 06:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0