dryga 08:or

En kund berättade för mig att han var 13 år första gången han åt banan. På den tiden fanns inga gojibär, ingen torkad annanas. Och det var knapert under kriget. Men hans mor var duktig på att hushålla med resurserna så han hade aldrig behövt gå och lägga sig hungrig. Han lät nöjd när han berättade om det, nästan stolt. Sen avslutade han med att säga att jag såg ut att ha levt på bra mat. Det är spännande att träffa människor. En annan kund jag pratade med idag frågade mig vilken stad jag kom ifrån och han blev förvånad när jag sa Stockholm. Han tyckte inte att jag var tillräckligt osocial och dryg för det. Vad är det med oss Stockholmare? Vi får nog rycka upp oss!


Kommentarer
Postat av: Siran!

Det är så sant! Folk säger minsta möjliga till varandra!

När ses du och jag Louise??

2010-11-22 @ 16:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0