Skitväder och sinnesstämningar

Såhär, först tar jag en buss tidigare än vad jag behöver. Jag springer inte ens till bussen. När jag ska gå från tunnelbanan regnar det. Jag fäller upp mitt rain outside but sunshine in my heart-paraply. Det blåser som fan. Mitt positiva paraply blåser sönder. Två byggjobbare går förbi och skrattar lite åt mig och mitt paraply. Jag tittar på dem och skrattar tillbaka. Jag hänger med Farmor och gräver i klistermärkskorgen hos folktandvården. Jag lär Farmor att betala nyponsoppa, 2 liter mjölk, bananer, vaniljyoghurt, risifrutti, rulltårta och lingonsylt med kontokortet. På vägen hem håller jag Farmor i armen så att hon inte halkar, i vänsterhanden bär jag två matkassar och min väska i den högra. Regnet har övergått till.. ja, inte snö men till något däremellan. Vi går i motvind. Det går inte så fort. Det är blött. Det är kallt. Och vi skrattar.

Kommentarer
Postat av: A

och de frågar varför jag är mer glad.

det är lolloeffekten. det kan inte vara någonting annat. bättre än alla andra jävla metoder.

lolloeffekt.

2010-11-10 @ 05:40:05
Postat av: Therese

Hejsan,

Bruno Mars skiva låg där i sin helhet förut, men av någon anledning så tog de bort den. Vi får hoppas att den återkommer inom kort :)

Ha en bra kväll!

2010-11-10 @ 22:20:47
URL: http://musikmusikmusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0