Det snurrar i min skalle

Verkligen. Som en orolig mage fast i huvudet. Om ni förstår? Jag vill inte. Ha det så alltså. Och så vet jag att det dessutom troligtvis är helt i onödan. Det vet jag, i teorin. Men det spelar för liten roll i praktiken. Logiken vinner liksom aldrig över känslan. Man kan väl inte styra magkänslan? Det är väl det som är själva grejen med den? Att den bara är. Man kan välja att lysnna på den eller inte. Det är en sak. Men man kan inte välja vad den känner.

Fast, ibland gömmer jag mig bakom känslor. Skyller på dem. Att de bara är som de är och inte går att påverka. De är orubbliga och okontrollerbara. Säger jag. Fastän det säkert inte är sant. Jag orkar bara inte göra något åt dem så jag låter dem vara, lever i dem. Och tänker, attans vilken otur att jag skulle känna just såhär nu då. Otur, otur. Fan vilken otur.

(imorgon känns det kanske annorlunda)


Kommentarer
Postat av: g

ibland känns det också bättre efter att man gråtit lite :P

annars brukar jag skriva dagbok, för att lära mig hur jag ska, och inte ska, hantera vissa grejer. typ att jag ibland kan oroa upp mig sjukt mycket över nåt. och samla ihop massa kraft och energi inför det. och när jag sen "utfört" det jag hade ångest över, så blir det bara en tom känsla kvar som liksom säger "var det här allt?". Att all ångest, oro och energi aldrig egentligen stod i proportion till situationen. Detta har hänt mig flera gånger o jag skriver ner dem i dagboken, för att lära mig. för att faktiskt komma ihåg att påminna mig själv att vissa grejer behöver man inte bygga upp så mkt oro kring (det kan vara tex en tenta, eller bara att jag måste snacka med en lärare m.m). Så dagbok är ett tips.

Sen håller jag verkligen med om att det kan vara så himla svårt det där du skrev om att logiken inte vinner över känslan.. Det där klurar jag fortfarande på. Varför känslan alltid måste vara så himla envis jämnt! och inte lyssnar när man försöker säga åt den :P Men ja, jag tror att ett litet steg på vägen är iaf att hela tiden påminna sig själv. och gå in aktivt för det.

Well. nu blev det en massa skrivet här :P

hoppas det tillförde något iaf.

kram

2011-04-05 @ 22:03:51
URL: http://gardenspells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0