Lite för mycket mitt i natten

Jag gick på lågstadiet och killen jag var kär i frågade chans på mig. Jag trodde inte att mina kompisar tyckte så mycket om den här killen så jag svarade nej, för säkerhets skull. Jag gick på lågstadiet och den andra killen jag var kär i frågade chans, men via en kompis, så jag antog att det var ett skämt och svarade nej, för säkerhets skull. Jag gick på mellanstadiet och vi skulle göra en musikal, musiklärarna skulle bestämma vem som skulle spela vad och bad mig spela huvudrollen. Jag tänkte att det fanns så många andra som skulle göra det så mycket bättre och avstod, för säkerhets skull. Jag gick på högstadiet och en kompis bjöd mig med på fest, jag tänkte att ingen skulle vilja ha mig där så jag tackade nej, för säkerhets skull. Jag gick på gymnasiet och mitt lag behövde en ny kapten, tränarna gav mig förtroendet men jag tvivlade och tackade nej, för säkerhets skull. Att jag inte skaffade mig en skyddsväst när jag ändå höll på, bara för säkerhets skull liksom?

Pappa coachade oss alltid med att "viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora". Det är så jävla rätt. Så 2011.

Kommentarer
Postat av: Kristina

:)!

2011-01-03 @ 13:31:00
Postat av: A

bra, då kör vi nu!

2011-01-03 @ 23:23:11
Postat av: Nicole

Håller med till fullo! Han verkar klok far din. Man måste satsa för att vinna:)



Puss och kram!

2011-01-19 @ 23:16:16
URL: http://nicolenyholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0