att leva som man lär och sånt där

100 per månad för spotify free eller 100 extra per månad till UNICEF?
vart gör pengarna mest nytta? jag vet. men, jag älskar min musik. och tröstar mig med talesättet "ingen kan göra allt men alla kan göra något". och bestämmer mig för att det där något, räcker för nu. lite dåligt samvete, för en stund. sen glömmer man bort. jag är så van att leva som jag gör, men kan inte riktigt, riktigt stå för det. vi fungerar nog mycket så. det är lätt att blunda ibland. lättare så.

Enligt UNICEF kan 100 kronor i månaden i ett år till exepmel räcka till 27 myggnät, 363 skrivböcker eller hiv-medicin för en mamma och ett barn. Det kan med andra ord motverka spridningen av malaria, ge 363 barn chansen att lära sig skriva eller förhindra att en mamma överför HIV-viruset till sitt foster/spädbarn.

Okej, jag kanske inte måste avstå spotify för att vara en bra människa. Det behöver jag väl faktiskt inte? (eller?) Men en eller två lattes i månaden eller nåt fult rea-fynd borde jag ju kunna avstå och istället ge extra bidrag som världsförälder. Nåt i den stilen..


Jag vill egentligen inte sätta ord på det. Det blir alltid mer verkligt när man sätter ord på saker och ting. Men i grund och botten är man ju liksom bara.. jävligt egoistisk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0