Ett år senare pt. 2

Jag kollar på fotbollsgalan. Jag kollade på förra årets fotbollsgala också, det gjorde ont i mig. Jag saknade den där jävla sporten, så in i helvete. Och det gjorde mig alldeles olycklig, när jag satt där framför TV'n och tänkte att aldrig, aldrig mer får jag känna sådär. Vilken känsla jag menar? Ni som inte vet, er kan jag inte förklara för. Ni som vet, ni vet precis. Jag insåg kanske då, den kvällen för knappt ett år sedan, att vi inte var färdiga med varandra. Jag och fotbollen. Jag fick ett mejl med erbjudande om att åka till Rhodos och jobba i solen, men valde att stanna hemma och börja springa intervaller i snön. Ikväll när jag kollar på fotbollsgalan, är jag inte olycklig. Jag älskar den där jävla sporten, så in i helvete!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0