Sånt där som jag skriver om när klockan är kvart över ett eller så

Hej.

Förlåt att jag är sen. Jag är ofta det. Hinner inte med bussen. Missar tåget. Chansen. För att jag behövde byta kläder fem gånger, föna håret och nästan stanna hemma. Men jag gjorde inte det, jag stannade inte hemma, jag kom. Men jag kom lite för sent. Cyklade inte tillräckligt fort för att kompensera hårföneriet. Men det kändes väldigt, väldigt viktigt där och då. Att ha torrt hår. Väldigt viktigt. Inte så viktigt, med torrt hår, om man inte kommer någonstans. Och jag kommer ingenstans utan bussen. För jag har ju inget körkort. Men vi får vänta på nästa buss. Jag och mitt torra hår.

Förlåt om du fick vänta, eller om du inte orkade.

Ps. När jag ska till jobbet missar jag nästan aldrig bussen, för jobbet måste man gå till. Ds.

Kommentarer
Postat av: Tröj

För att man kan kompensera sin sena ankomst när man väl träffat den man vill träffa men inte måste. De blir inte arga eller slutar iaf va arga efter en stund. Chefen förstår inte den grejen.



Ps. De blir inte bättre med körkort. Tidsgrejen alltså. Men o ta sig någonstans känns lite lättare. Man kanske orkar ta fler chanser. Eller nått. Ds.

2011-10-17 @ 08:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0