Sista gången

Sista gången jag längtade efter bolibompa.
Sista gången vi hördes på telefon.
Sista gången jag gick på kalas i prinsessklänning.
Sista gången jag fick betalt för att plocka maskrosor.
Sista gången jag loggade in på lunarstorm.
Sista gången du fick mig att gråta.
Sista gången pappa bar mig in från bilen och stoppade om mig i sängen på en gång. Utan tandborstning.

Det finns så många sista gånger. Ibland är det skönt att det är sista gången. Ibland vemodigt. Livet är fullt av dem, de sista gångerna. Man gör allt en sista gång. Av alla gånger mitt hjärta slår, så kommer en gång att vara den sista. Allra sista. Det är så konstigt, att det slår, och slår och slår och slår. Om och om igen. Igen, igen. Sen aldrig mer. Jag tänkte, att det kanske slutar slå mitt i ett slag. Då blir det bara ett halvt, det sista hjärtslaget. Mitt hjärtas sista lilla dunk. Sen är det föralltid tyst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0