släck lampan

Alla gatlyktor längs vägen där jag bor, och en bit till, har slocknat. Det är jättemörkt utan dem. Det lyser en del från husen men det är ändå jättemörkt. Så mörkt att jag höll på att gå in i en buske och så mörkt att jag sjöng högt till "your song" när jag mötte en hund och hans husse på kvällspromenad. Jag såg dem inte förrän de var precis framför mig, så då vinkade jag, och sjöng vidare. Man ser mycket bättre när det är mörkt. Jo, jag lovar. Månen och stjärnorna ser man bättre. Jag trivs i mörkret, tror att jag härstammar från något slags nattdjur långt bak i tiden. Haha. Gillar mörkret, där allting inte syns så noga, men vissa saker blir lika klara som stjärnorna. Jag trivs med att vara i mörker, men inte med att ha mörker inom mig. Där har jag ljust och fint, helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0