livets auditions och matcher

När man vill, vill mycket men inte får
När man hoppas men det inte går
Som när idol-juryn säger nej
kan jag tänka mej

Allt går om man bara vill
har ni hör det snacket?
Jag kan ju vilja hur mycket som helst
men vad hjälper det
Jag är ju bara en
och
it takes two to tango
som det heter

Livet är fullt av idol-jurys
Fyra experter på höga stolar som bestämmer
över lilla dig och
lilla mig
Bestämmer om man är in or out
med i leken
eller ute ur den

Som en tränare som läser upp startelvan
utan att nämna ditt namn
Hur taggad man än är 
med blodet sprängfyllt av adrenalin
oändligt spring i benen
och så vidare
Jag bara undrar
vad spelar det egentligen för roll?
Om man inte får spela?
Jag kan ju inte göra mål från bänken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0