när båset är tomt och kon har rymt

Varje morgon som jag vaknar och är frisk ska jag vara glad. I alla fall glad över just det. Glad över att vara frisk, glad över alla möjligheter man har som frisk. Glad över allt man kan göra när man är frisk. Som man inte kan göra när man är sjuk. När man är sjuk kan man inte spela fotboll och inte känna hur en god soppa smakar. Att stå på sidan av fotbollsplanen är tråkigt, att äta soppa utan smak är också det. Jag kunde se från sidan, hur roligt det var att träna. Och jag vet med all säkerhet att soppan smakade fantastiskt. Men det är inte samma sak om man inte får känna det själv. Jag vill känna. Det var bara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0