istället för godnattsaga

Jag vet inte varför jag vill dela med mig här, till er. Jag vet inte. Men man vill nog dela. Inte allt med alla men allt med någon. Man vill inte vara själv. Man vill ha en vän. Känna gemenskap, tillhörighet. Jag vet inte. Bloggen är egentligen inget av det där, ingen vän och varken gemenskap eller tillhörighet. Men ibland vill jag bara få saker och ting ur mig. Så det hamnar här, jag lägger det på hög här och så är det fritt för den som vill att ta del. Lite som när någon ställer en överbliven chokladtårta i kylskåpet på en arbetsplats med en post-it lap som säger "varsågoda!". Ungefär. Fast inte riktigt. I alla fall, det jag ville få sagt nu var att ögonblick när drömmar slår in är vackra att se på, fina att få ta del utav.


Kommentarer
Postat av: Tröj

Jag tycker om att få ta del. Att ha tänkvärda, fina, roliga ord att läsa innan jag somnar. Du vaggar mig fint till sömns.

2011-09-09 @ 23:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0