Så mycket bra text på plattan "Mänsklig värme".

Markus Krunegård – Korallreven & Vintergatan

Gör en lista över sånt som jag vill ha
O sånt som jag mår dåligt av
Det är mycket som måste bort
Många som måste bort
Många som har missförstått
Som tror att det inte syns
Hur deras hungriga ögon tänds
Varje gång pengar nämns


Bästa tiden skymningen
När första stjärnan tänds
När sista solen rinner av
När allt kan vänta en dag till


Vi är tomma skal som suktar efter innehåll
O fyller alla dansgolv
Fyller varje webbhotell
Med drömmar om o bli sedd
Tomma skal som suktar efter innehåll
Fyller alla dansgolv
Stryker längs varje vägg
Går ensam hem igen

Mänsklig värme, snälla kom närmre
Mänsklig värme, snälla kom närmre
37 grader celsius är allting som behövs

Ingen tror på gud
Men alla vill nåt mer
Än alkohol o strul
Än ensamhushåll o porr
Än o undvika folk

Gillar också:

Markus Krunegård – Askan är den bästa jorden

Markus Krunegård – Hemma börjar nästa dag

Markus Krunegård – Vår sista dans

Och alla andra låtar på plattan.

Kristin Lundell recenserade albumet för SvD, och beskriver det som "Briljant från början till slut" jag håller verkligen med henne. Tycker även att recensionen är detsamma. Läs!!
http://www.svd.se/kultur/musik/briljant-fran-borjan-till-slut_6956693.svd

Maria Forsström för Metro hör uppenbarligen inte samma sak som jag (och Kristin) när hon lyssnar. Synd, för henne. Men, alla kan inte höra samma sak. Alla är olika, alla tycker olika. Och får göra det. Såklart. Men om jag får recensera hennes recension så får den typ 2 av 5, sjukt tråkig. http://www.svd.se/kultur/musik/briljant-fran-borjan-till-slut_6956693.svd

Det fascinerar mig litegrann hur olika vi hör (och ser och känner också, förstås).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0