rubrik saknas

 

Remembering that I'll be dead soon is the most important tool I've ever encountered to help me make the big choices in life. Because almost everything - all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure – these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important. Remembering that you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart. - Steve Jobs


Kommentarer
Postat av: Viktor Den Store

Briljant citat!

2012-07-11 @ 04:31:29
URL: http://ettpaeron.blogg.se
Postat av: j

utan rädsla? jag skulle titta mer på människor. jag är redan medveten och ser egentligen andra väldigt mkt, men på ett sätt vågar jag samtidigt inte. det är som när jag går på spårvagnen, jag vilja gå på och bara titta mig omkring, se vilka som satt runtomkring, kanske le lite. men istället går jag på och stirrar i marken eller rakt framför mig. allt för att undvika andras blickar.. när det jag egentligen vill är att få kontakt, se dem, bekräfta dem.
suck.
men ja det skulle jag göra om jag slapp just den här rädslan.

2013-02-03 @ 00:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0