en slags sommarlovsnatt

Att vara vaken när solen vänder. Först går den ner och det blir mörkt, sen går den upp och det blir ljust igen. Samtidigt börjar sex and the city på tv. Istället för att sova. Pratar men någon man känner litegrann men ändå inte. Berättar saker man inte skulle gjort om det inte vore för att solen just gått upp. Äter en paprika. Funderar över religion. Undrar över kärlek. Bestämmer att man ändå ska vakna tidigt. Längtar efter att göra saker imorgon. Använda de nyinköpta penslarna. Och använda de utnötta fotbollsskorna.

Kommentarer
Postat av: Tröj

Åh jag vet! Jag vill känna så. Eller känner så nu. Något med hela kroppen. Men så vaknar jag upp till jobb och det där magiska med att sitta uppe till lite för sent. Det är borta och känns bara dumt. Lika med inte så magiskt längre. Lika med jag vill oxå ha sommarlov. Nu.

Svar: Och jag vill ha ett jobb. Man vill alltid ha det man inte får. Aldrig nöjd.
Louise Lundgren

2012-06-20 @ 23:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0